فهرست محتوای مطالب

در حال بارگذاری پخش کننده...

مقدمه آموزش لینک سازی و لینک سازی داخلی

اهمیت سئو و ارزش لینک سازی به خصوص لینک سازی داخلی چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن چشم پوشی کرد این چیزی است که هر سئو کاری میداند. با ایجاد و افزایش  لینک سازی درست گوگل متوجه اهمیت سایت میشود و رتبه خوبی به سایت شما میدهد تا کاربران بیشتری سایت را کشف کنند. به همین خاطر در این آموزش ما به شما مفهوم لینک سازی یا linkbulding را یاد خواهیم داد، همچنین درمورد لینک سازی داخلی و internal link صحبت خواهیم کرد و بامفهوم pbn  شما را آشنا خواهیم ساخت. . این کار سبب میشود بدون برنامه و استراتژی لینک نسازید و در دنیای رقابتی امروز پیروز شوید.

مفهموم لینک سازی:

به مجموع روش ها و اقداماتی که موجب بالا بردن تعداد و همچنین کیفیت لینک های یک سایت و یا یک صفحه یا یک لندینگ سایت میشود را لینک سازی میگوییم. به بیانی ساده تر لینک سازی یعنی  ارتباط بین صفحات وب توسط متن یا تصویر یا هر المانی به صفحه دیگر.

ساختار هایپر لینک در لینک سازی و سئو

 تگA به معنای ANCHOR است گوگل با دیدن آن متوجه لینک سازی  میشود. تگ Hyperlink Reference  به معنای رفرنسی که میخواهد به آن اشاره کند تشکیل شده است. همچنین متن قابل رویت یک لینک یا انکر تکست (Visible/anchor text of link): متنی که کاربران در صفحه می‌بینند و اگر بخواهند لینکی را باز کنند.

anatomy-of-a-hyperlink
anatomy-of-a-hyperlink

چرایی اهمیت لینک سازی؟

همانطور که برای رفتن و چرخیدن در شهر نیاز است که نقشه شهر و راه های ارتباطی در شهر را بدانیم در یک وب سایت هم با دادان راه های ارتباطی یا همان لینک سازی این کار را انجام خواهیم داد . این کار دسترسی به صفحات را برای کاربران و ربات ها راحت تر خواهد کرد و گوگل درک بهتری از صفحات خواهد داشت

 اگر ساختار لینک بیلدینگ شما درست نباشد گوگل در سایت شما به بن‌بست می خورد و همچنین کاربران هم از صفحه خارج می شوند و شما به راحتی برای آن ها صفحه خروج یا Exit page ساخته اید.و این مسئله به سئو سایت شما ضرر جبران ناپذیری خواهد زد.

 ما با لینک سازی درست سبب میشویم یوزر و کاربر بیشتری سمت سایت و پروداکت ما بیاد. در حقیقت هدف از لینکسازی افزایش ترافیک، افزایش آگاهی از برند است و اینکه خزنده های موتورهای جتسجو به محتوای ما اهمیت بیشتری دهند. معمولا صفحاتی که مدت زمان زیادی هستند لینک بدست نیاورده اند را گوگل قدیمی فرض میکند و به آنها بها نمیدهد.

آیا با لینک سازی باعث افزایش رتبه صفحه مقصد میشویم؟

بله معمولا با این کار مخصوصا اگر لینک فالو باشد این اعتبار و ارزش منتقل میشود. مثلا فرض  کنید شخص جدیدی را آن استخدام کنید اگر زنگ یا لینک بزنید به همکاران قبل فرد و از او تعریف کنند باعث افزایش وجه آن شخص خواهد گردید و یا اگر خواستگاری فردی روید همسایه ها از آن تعریف کنند این شخص مناسب رندگی خواهد بود.

از چه زمانی گوگل به لینک سازی رتبه داد؟

دراوخر دهه نود لری، یکی از موسسان گوگل بود که مفهوم «رتبه صفحه» یا PageRank را ابداع کرد. گوگل از این مفهوم برای سنجش کیفیت صفحه بر اساس تعداد لینک‌هایی که به آن اشاره کرده‌اند، استفاده می‌کرد.

تاثیر لینک سازی بر سئو

 هر چه لینک سازی شما بهتر باشد موتورهای جستجو به محتوای شما اهمیت بیشتری میدهند و سپس درک میکند که صفحه وب به چه موضوعی تعلق دارد  هزنامه ها را تشخیص میدهد .شما با لینک سازی اعم از لینک سازی داخلی و خارجی می توانید به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو کمک کنید. گرچه ساختن لینک با کیفیت یکی از سخت‌ترین مراحل سئو است اما شما با انجام link bulding  لینک بیلدینگ درست پاداش خوبی از جنس ترافیک ارگانیک و افزایش بازدید خواهید گرفت.

ارتباط بین لینک بیلدینگ و بازاریای محتوایی:

لینک بیلدینگ و بازاریابی محتوایی ارتباط قوی با هم دارند. ایجاد یک محتوای خوب اساس کار لینک بیلدینگ است. شما با ساخت یک محتوای مناسب آن را برای انجام پیوند آماده کنید . در هنکام ایجاد محتوای مناسب به سوالهای زیر جواب دهید

  • چه کسی را می خواهید هدف قرار دهید؟
  •  از کجا می خواهید پیوندها را دریافت کنید؟
  •  رقبای شما چه می کنند؟

نکات مهم لینک بیلدینگ و بازاریای محتوایی:

  • بسته به نحوه انجام آن، بازاریابی محتوایی می تواند یک تعبیر برای لینک سازی linkbuilding باشد.
  • تولید محتوا با هدف افزایش ترافیک یکی از هوشمندانه ترین راه ها برای ایجاد پیوندهای طبیعی است.
  • به جای تمرکز بر دریافت لینک از خود مقاله، محتوایی ایجاد کنید که بر هدایت ترافیک به سایت  شما تمرکز دارد.
  • هر محتوایی به اندازه کافی خوب باشد ترافیک را هدایت میکند. پس به اندازه کافی خوب بنویسید که لینک های ورودی با کیفیت بالا ایجاد کند
  • استراتژی های پیوند ویروسی یا تولید محتوای وایرال شده است. که در این حالت بهترین نوع استراتژی حول محور ایجاد یک محتوای مفید است که مشتریان بالقوه به آن لینک داده و در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

۱۱ روش برای ایجاد لینک از طریق بازاریابی محتوا که هزینه زیادی نمیخواهند

  • مطالعات موردی یا Case study
  •  مشارکت های تخصصی
  • جمع بندی نتایج خبرگان
  • مصاحبه
  • راه نمای طولانی با محتوای ارزشمند
  • ایجاد Campion های مشارکتی
  • نظرسنجی
  • مقالات تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه پزشکی
  • local pr ها که رپورتاژند
  • ساخت برند شخصی
  • اینفوگرافیک

رویکرد مناسب برای لینک بیلدینگ در مقیاس زیاد

  1. ساخت تمپلیت مناسب
  2. تامل روی جریان و روش کار
  3. ساخت تیم
  4. شبکه سازی
  5. بازطراحی و  بازنویسی محتوای قدیمی و ریدیزاین کردن انها
  6. تمرکز بر روی تولید محتوای با کیفیت

دسته بندی مختلف لینک ها

1-لینک داخلی و خارجی

دونوع لینک سازی داریم لینک هایی که بین صفحات داخلی سایت انجام میشود که لینک  داخلی INTERNAL LINK نام دارد و لینک خارجی که EXERNAL LINK که از صفحات سایت خودمان به سایت دیگران لینک میدهیم. به آن بک لینک هم میگویند

در لینک سازی خارجی باید با مفاهیم انکرتکست و بک لینک سازی و ساخت رپورتاژ آشنا باشید که انها را در قسمت مقالات مربوط به سئو میتوانید ببینید

2-لینک فالو و نوفالو

1- لینک فالو که ارزش و اعتبار آن سایت به سایت ما منتقل میشود  در تگ اچ تی ام ال این تگ REL برابر FOLLOW  یا DO FOLLOW است و به موتور های جستجو گر اعلام میکند که این لینک را دنبال کنند.

2-لینک نوفالو که هیچ ارزش و اعتباری به سایت ما نمیدهد در تگ اچ تی ام ال REL برابر NOFOLLOW است و به موتور های جستجو گر اعلام میکند که این لینک را دنبال نکنند.

لینک ایندکس و نو ایندکس

در لینک ایندکس میگوییم آن صفحه در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوند و در نو ایندکس مخواهیم در نتایج جستجو گوگل نمایش داده نشوند. مثلا صفحات عضویت در سایت-سبد خرید و ورود کاربران و یا نتایج جستجو بهتر است نو ایندکس باشند.

 لینک opener و noopener .

در حالت NOOPENER  زمانی کاربرد دارد که  لینک سایت شما با قابلیت باز شدن در زبانه جدید را دارا باشد باید تگ noopener به آن اضافه شود و اگر بخواهید در همان صفحه باز شود از OPENER استفاده میکنید.

لینک گذاری کامنتی

3-UGS از طریق کامنت گذاری انجام میشود . UGC محتوایی است که توسط کاربر تولید شده است.

لینک گذاری اسپاسنرشیپ

اسپانسرشیپ مانند بنرهای تبلیغاتی

لینک های PBN

PBN یک شبکه وبلاگ خصوصی است که از وب سایت های معتبر برای ایجاد بک لینک به منظور رشد و کسب رتبه در موتور جستجو گوگل و بهبود سئو سایت ایجاد میشود.

BRICKEN LINK یا لینک شکسته

لینک های شکسته باز نمی شوند یا به عبارت بهتر عمل نمیکنند این لینک ها زمانی وجود داشته ولی حالا حذف شده اند با کلیک بر روی آنها به مقصد نمیرسید.

DEEP LINKING

 Deep linking در اپلیکیشن‌ها، مشابه هایپرلینک‌ در وب‌سایت عمل می‌کند. با وجود اینکه این ویژگی از مدت‌ها قبل به وجود آمده، اما تنها در سال‌های اخیر در صنعت اپلیکیشن‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. یک deep link می‌تواند کاربر را به طور مستقیم به محتوای مورد نظر در صفحه اپلیکیشن برساند، بدون اینکه نیازی به دانلود و باز کردن اپلیکیشن به طور مجزا داشته باشد. این ویژگی، منجر به تعامل بهتر کاربران با اپلیکیشن می‌شود.

LINK BAIT

صفحاتی که استراتژِی آنها بر اساس دریافت بک لینک طراحی شده است.

لینک خوب – لینک بد و لینک زشت

  • پیوندهای خوب

معمولاً به طور طبیعی به دست می آیند و معمولاً مقیاس پذیر نیستند. ایننوع لینک بیلدینگ ارگانیک زمان و تلاش بسیار بیشتری می‌طلبد، اما به این معنی است که لینک‌هایی که دریافت می‌کنید ارزشمندتر هستند، اما چون تکرار آن‌ها برای رقبای شما دشوارتر است به شما موقعیت مسلط تری در بازارتان می دهد، و این همان چیزی است که همه ما به دنبال آن هستیم. نمو نه های ان Editorial Links، بلاگ پستها- لینک های دایرتوری و لینکها ر صفحاتی که رتبه ما در آنها خوب است

  • پیوند بد

شما باید هر گونه لینک بدی را که در گذشته استفاده کرده اید رد کنید زیرا در این صورت قطعا جریمه می شود میتوانید با بررسی سئو سایت و همچنین bounce rate متوجه ان شوید. در غیر اینصورت گوگل با بررسی های بسیار بیشتری شروع به تماشای تلاش های ایجاد لینک شما خواهد کرد و در نتیجه آن هر اقدامی که ممکن است به عنوان یک اشتباه صادقانه نادیده گرفته شود، اکنون به عنوان تلاشی برای دستکاری غیراخلاقی رتبه‌بندی تلقی می‌شود. از جمله آنها میتوان به لینک های پولی-کامنت ها یا انجمن های اسپم –  دایرکتوری های عمومی یا شبکه های pbn اشاره کرد.

  • پیوند زشت

در حالی که ممکن است تولید این نوع پیوندها در تعداد زیاد آسان باشد، اما تاثیر زیادی (در صورت وجود) روی رتبه بندی ارگانیک شما نخواهند داشت.
سرمایه‌گذاری زمان برای تولید این نوع لینک‌ها اتلاف وقت، پول و انرژی است، زیرا آنها هرگز بازده سرمایه‌گذاری زیادی ندارند و گاها موجب جریمه هم خواهند شد نمونه هایی از ان پست های مهان در مقیاس زیاد-لینک از سایت های غیر مرتبط و لینکهای در  سایدبار و …

آیا مفاهیم اطراف لینک نیز اهمیت دارد؟

بله صدرصد مفاهیم اطراف لینک باید مفهوم لینک را پوشش دهد مثلا همانطور که میدانیم دیجیتال مارکتینگ موضوع بروز و پر اهمیت امروز است. در آموزشهایی که توسط سایت پیشتاز وب ی پی توسط آزاده اسحاقی و سارا اسحاقی که متخصصین این حوزه هستند این موضوعات به خوبی پوشش داده شده است.

انواع مفاهیم مهم در لینک سازی

  • منظور از co-citation  یعنی در کنار سایت خودمان به رقبا هم لینک بدهیم به همین شکل نشان داده ایم که سایت ماهم به اندازه سایت آنها محبوب است، این کار را بدون دادنن لینک هم میتوان انجام داد و یا حتی اگر نمیخواهید به رقبای ایرانی لینک کنید به رقبای خارجی لینک دهید. به طور مثال بهترین سایت ها در زمینه آموزش سئو moz, semrush , pishtazwebwp هستند.
  • منظور از co-accurrence مثلا اگر از مفاهیم کلیدی استفاده کردی گوگل میفهمد اگر بگویی شیر و شیرالات تفاوت را باشیر خوردنی دامداران میفهمد. پس سعی کن در نوشتن مقالاتت کلمات مرتبط را بیاوری مثلا آموزش دیجیتال مارکتینگ، دیجتال مارکتینگ، یادگیری دیجیتال مارکتینگ، آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ و…و به برند و اسم دامین حودت هم لینک بده.
  • برند مشنن که منظور نام بردن از برند بدون دادن لینک است به طور مثال بهترین سایت آموزش دیجیتال مارکتینگ سایت پیشتاز وب وی پی است. این کار سبب میشود گوگل فکر کند ما مهم هستیم و به ما توجه کند.
  • pogo sticking یا اصطلاح پوگو استیکینگ اصطلاحی است که در مورد حرکت کاربران از یک نتیجه جستجو به نتیجه دیگر در صفحه سرپ استفاده میشود یعنی کاربر از یک صفحه بازدید میکند و خروج سریع از ان و باز کردن صفحه دیگر چون امیدوار است نتیجه بهتری پیدا کند.

مزایای لینک بیلدینگ

  1. برند سازی یا سخت نام تجاری
  2. افزایش ترافیک
  3. بهبود سئو
  4. افزایش قدرت دامنه
  5. ایا روابط بهتر با افرادی که در حوزه کسب و کار شما فعالیت میکنند
  6. افزایش اعتمادو اعتبار
  7. بازاریابی رایگان
  8. پیشی گرفتن از رقبا

مشکلات لینک بیلدینگ

1-با لینک دادن به سایت های نامرتبط نه تنها باعث بهبود رتبه سایت میشوید بلکه کاهش رتبه را بهمراه دارد.

2-خرید بک لینک های انبوه و نامعتبر هم موردی است که باعث ضرر زدن به سایت و حتی گاهی جریمه توسط گوگل میشودـ

پیشنیازی های ساختن لینک

قبل از اینکه شروع به لینک سازی کنید بهتر است صفحه ی لندینگ درستی بسازید چون اگر این صفحه به درستی طراحی نشده باشد در عمل لینک بیلدینگ بی فایده خواهد بود برای این کار ابتدا باید بازاریابی محتوایی را یادبگیریم تا بتوانیم یک صفحه لندینگ درست بسازیم و سپس ساختار درستی از لینک ها بسازیم.

لینک سازی داخلی چیست؟

نوعی لینک سازی که بین صفحات یک سایت انجام میپذیرد لینک سازی داخلی گویند لینک های داخلی آدرسی مشابه آدرس اصلی سایت دارند که ادامه ی مسیر به آدرس اصلی سایت اضافه شده و گوگل به همین ترتیب متوجه می شود که لینک، از نوع لینک داخلی است.

اهمیت لینک سازی داخلی:

لینک سازی داخلی یعنی ارتباطات داخلی بین صفحات سایت. اینکار سبب میشود که گوگل سایت ما را بهتر بشناسد و با استفاده از لینک های داخلی که ش ریاتهای داخلی صفحات هستند  صفحات زودتر و راحت تر شناخته شوند.

نکات مهم در لینک سازی داخلی:

1-در هدر سایت دسته بندی و صفحات مهم سایت را قرار دهید برای مثال مقالات

2-در صفحه اصلی صفحاتی که جدیدا ایندکس شده اند  و یا محصولات اصلی را قرار دهید

3- در فوتر نیز لینک های مهم سایت و شبکه های اجتماعی، سوالات متداول و راهنمای خرید را قرار دهید. اگر دارای مقاله ها یا زیاد هستید . محتوای جدید را هم اینجا بگذارید

4-اگر اسم برند خود برای مثال پیشتاز وب وی پی را به جای صفحه اصلی قرار دهید بهتر است

5-در هدر و فوتر سعی کنید عین کلمه کلیدی یا exact keyword را بیاورید.

6-  بهتر است لینک سازی از صفحات کوچکتر به بزرگ تر و دسته بندی صورت گیرد.

7-در صفحات خودتان اگر به یک صفحه دیگر لینک میدهید بهتر است از نوع نوفالو باشد و در یک تب جدید نیز باز گردد.

8-بهتر است از انکرتکست برای لینک داخلی استفاده کنید که این انکرتکست برابر با اگزکت کلمه کلیدی یا برابر با مفهوم کلمه کلیدی باشد اگر انکرتکست را نمیدانید آموزش معرفی جامع  انکرتکست و انواع آن را مشاهده کنید. برای مثال آموزش سئو داخلی یا آموزش سئو offpage

9-  لینک های داخلی بهتر است فالو باشند به جز صفحات نو ایندکس

10-میتونه با چند عبارت مختلف به یک صفحه لینک داخلی داده بشه

11- از یک صفحه یک لینک داخلی کافیه

12-به طور کلی حذف لینک داخلی توصیه نمیشه

13-بک لینک به صفحه ای بدهید که در سرچ کنسول رتبه 4 به بالا دارد و از آنجا لینک به صفحات داخلی

14-لینک بیلدینگ کنید به صفحاتی که براتون اهمیت خاصی نداره و حالت مقاله ای داره و از انجا لینک کنید به صفحات مهم خودتان

15-لینک تکراری داخل یک صفحه حس خوبی نیست اما لینک داخلی از صفحات مختلف با انکرتکست های مختلف یا حتی اگزکت به یک صفحه کار خوبی هست.

16-برای اینکه چک کنیم چند لینک داخلی از کدام صفحات امده در سرچ کنسول قسمت links میتوان انها را چک کرد.

17-برید کرامپ لینک داخلی هست  که نه مثل هدر و فوتر تکراری و نه لینک داخلی داخل صفحه است اما اهمیت دارد برای اسکیمای برید کرامپ اگر نیاز هست با اسکیما آشنا گردید مقاله استراکچر دیتا و ساخت اسکیما را بخوانید.

18-لینک داخلی در کامنت انجام دهید مثلا یک نفر سوال بپرسد و شما لینک داخلی به یک صفحه دیگر از سایت خودتان را بهش بدهید. این لینک بهتر است با اگزکت انکرتکست باشد ولی حتی اگر با naked url هم باشد مشکلی نیست.

19-صفحات دسته بندی محصولات حتما پایین ان متن و لینک داخلی آورده شود.

20-لینک داخلی با عکس هم خوبه اما حواستان باشد متن جایگزین حکم همان انکرتکست را برایتان دارد.

21-لینک داخلی با شارپ # اگر شما مقاله فهرست بندی مطالب با افزونه easy table of contents را دیده باشید اون بالا فهرستی از مظالب هست اگر روی هر قسمت بروید شارپ به شما نشان داده میشود این کار هم اعتبار ان صفحه هم مشخصا همان قسمت از صفحه را بالا خواهد برد و بسیار خوب است.

22- استفاده از افزونه internal links manager d یک اسم دلخواه میدهی لینک مورد نظر را میدهی و کلید واژه هایت (گذرواژه)را مینویسی یعنی این چند کلمه را دیدی لینک بده- بزرک کوچک مهم نیست ولی تعداد پیوند ها را هم میپرسد اگر توی یک صفحه 10 تا تاپیک کلاستر دیدی 10 بار نده یکبار بده- میپرید فالو باشد که بهتر است و اینکه درسربرگ جاری باز شود. توی کل سایت میگردد هر جا این گذرواژه را ببیند لینک داخلی میدهد به این صفحه.

23-آپدیت صفحه و اضافه کردن انکرتکیست صحیح و لینک داخلی دادن منظور این کار این است که صفحات پر کلیک را در سرچ کنسول پیدا کنید قسمت performanceو قسمت  page  و آن صفحات را اپدیت کرده لینک به صفحه جدیدتان بدهید و یا کامنت بدهید و سوال کنید و لینک دهید صفحه جدیدتان.

24-صفحه جدید که میسازید فورا صفحات پر بازدید که از سرچ کنسول میتوان پیداش کرد بروید و آن را اپدیت کنید و به صفحه جدید لینک کنید و یا کامنت در آن صفحات لینک به صفحه جدید و اگر صفحات مهمی که متاسفانه زیاد بالا نیامدند از صفحه جدید لینک به ان صفحات مهم کنید  تا بالا بیایند.

26-جایگاه لینک داخلی در ux و افزایش فروش منظور این است که لینک داخلی باید مرتبط با موضوع و رنگی باشد که مشخص باشد و افراد روی ان لینک کلیک کنند.

27-لینک داخلی از یک کتگوری به کتگوری های دیگر هم خوب است.

28-گاهی میخواهیم بدانیم که کام صفحات درموضوعی مشترک هستندو لینک داخلی دستی میخواهیم بدهیم برای این کار در گوگل تایپ کنید  سئو  site:pishtazwebwp.com اینکار سبب میشود صفحات ب موضوع یکسان سئو پیدا شوند و بتوانید شروع به لینک سازی کنید.

29-بهترین لینک ها لینک های رایگان است که توسط سایت های معتبر گرفته میشوند

30-برنامه استراتژی درست به پرورس لینک سازی و موفقیت سایت کمک میکند(هدف تولید محتوابا هدف افزایش ترافیک) ایجاد محتوای وایرال

31-سعی کنید هدف از  لینک سازی افزایش کاربر یا یوزر ارگانیک باشد

32-در سرچ کنسول ایمپرشن بالا و کلیک کم کوئری برداشته شود و به عنوان لینک داخلی استفاده شود از صفحه مرتبط و پر کلیک اینکار صورت گیرد

33-از چند صفحه با انکرتکست های مختلف به یک صفحه لینک داخلی بدهید

34-از یک صفحه با انکر تکست های مختلف به یک صفحه کار خیلی جالبی نیست

35-اگر در قسمت page  و در سرچ کنسول صفحه ای باشد که ایمپرشن کمی دارد گرچه کلمه کلیدی درستی دارد  باید لینک داخلی به آن بدهید

هدر و فوتر بخش های مهم سایت هستند چون مرتبا در تمامی صفحات تکرار میشوند برای فروش خوب هستند

 مثالی از لینک سازی داخلی

مثلا صفحه اصلی شما شامل کتگوری محصولان، مقالات و خدمات است محصولات خودشان چندین قسمت مقالات هر کدام چندین قسمت و خدمات هم چندین قسمت هستند هر کدام از این زیر قسمت ها علاوه به لینک دادن به کتگوری بالایی میتوانند به کتگوری دیگر هم لینک بدهند البته بهتر است از زیر دسته به دسته کلی لینک شود.

سه روش برای اندازه گیری لینک های با کیفیت

1-چه تعداد از بازدیدکنندگان سایت تبدیل یا Convert خواهند شد؟ یا چند نفر محتوای شما را میخوانند؟

2-بررسی کیفیت پیوندهای ورودی و خروجی را انجام دهید( آیا برای پیوند از این سایت ها  هزینه می کنید؟ کدام یک از لینکها ترافیک و ویزیت بیشتری برای شما می آورد؟ و البته ترافیک معیار نهایی نیست.

3-بررسی داشتن ارتباط معنایی(ارتباط با قصد کاربر از بازدید-ارتباط با قصد از ایجاد ترافیک- ارتباط با کمپین محتوای ویروسی که ایجاد کرده بودیم)

12 ابزار عالی لینک سازی که برای موفقیت شما ضروری هستند

  • majestic
  • ahrefs
  • pitchbox
  • buzzsumo
  • hunter.io
  • brightlocal
  • haro
  • agency analytics
  • cyfe
  • link whisperer
  • postaga
  • ctrify

5 ایده خوب برای دریافت لینک

  • گذاشتن محتوای آموزشی در سایت و بلاگ
  • ایجاد محتوایی که با داده ، رقم ،دیتابیس و آمار سر و کار دارد
  • ایجاد محتوای قوی به هدف engage کردن کاربر
  • ایجاد محتوایی که با ابزار سر و کار دارد
  • ایجاد محتوا به هدف ارتباطات بیشتر یا ایجاد community یا اجتماع

لینک سازی هرمی در سایت

1- مقاله ای در ویرگول با مداد یا مدیوم مینویسیم و لینک میدهیم به صفحه هدف در سایت حالا یا لینک یا برند منشن سپس یک رپورتاژ رفته و بک لینک میدهیم به مقاله ای که در ویرگول نوسته ایم . اینجوری رتبه را بالا میریم

2-کامنتی در سایت وبلاگی گذاشته و لینک میدهیم به رپورتاژی که نوشتیم و در رپورتاژ هم لینک میدهیم به سایت خودمان. برای مثال برای سایت خرید لپ تاپ کامنت میزاریم در سایت دیگران که من لپ تاپم زا از سایت دیجی کالا خریدم مرسی دیجی کالا

leave a comment site:edu digital marketing

3- کامنتی در فروها م یا محتوایی در بلاگ یا بک لینکی در پروفایل یا رپورتاژی روی رپورتاژ قرار دهیم از انها به رپورتاژمان در ایسنا  یا تسنیم کلیک میزنیم و از آنجا به خود صفحه اصلی سایت خودمان کلیک کنم.اعتبار از پایین به بالا و سایت خودان منتقل خواهد شد.

4- یک رپورتاژ در سایت چطور داده و لینک داخلی به سایت چطور و سپس در انجا لینک به خودمان میزنیم

منظور از PBN ساخت شبکه وب سایت شخصیچیست؟

PBN یعنی PRIVATE BLOG NETWORK در کل یعنی چند تا بلاگ بسازید همه مال خود شما  باشند و همه به هم لینک دهند تا در نهایت یکی از انها بهترین باشد این روزها مفاهیم PDN یعنی PRIVATE DOMAIN NETWORK  آمده است که چندین دامنه به یک دامنه خاص لینک میدهند. به بیانی ساده تر چند لینک میسازید و از آنها به صفحه خودتان لینک میدهید

اگر رسمی تر بخواهیم راجب به PBN صحبت کنیم یک شبکه وبلاگ خصوصی است که از وب سایت های معتبر برای ایجاد بک لینک به منظور رشد و کسب رتبه در موتور جستجو گوگل و بهبود سئو سایت ایجاد میشود.

البته باید توجه داشت که جدیدا ساخت آن باعث جریمه گوگل خواهد شد  و البته هزینه و زمان زیادی هم صرف این کار میشود و گاهی یک شبه ادم به خاک مینشیند.

نکات مهم در رابطه با ساخت pbn

  • بیشتر برای کسانی که متخصص سئو هستند از آن استفاده میکنند
  • برای سایت های نیچ و عبارات به شدت محدود معمولا استفاده میشود(مثلا عبارت خرید بلیط
  • برای نوشتن pbn (حوزه کاری بیشتر عمومی که در جاهای مختلف بشود لینک داد به علاوه لوکیشن استفاده میشود) مثلا خرید لوازم جانبی مشهد
  • به چشم سایت واقعی بهش نگاه کنید یعنی محتوا سئو داخلی و سئو تکنیکال رعایت شود
  • از این سایت ها میتوان برای رپورتاژ و سایت واید هم استفاده کرد

اشتباهات رایج PBN  ها

  • از یک هاست  و سرو گرفته میشد اکثر دامنه ها و اطلاعات تماس یکی بود و مالک دامنه ها یکی بود
  • اطلاعات اپدیت نمیشدند و تکراری بودند
  • تغییرات ماهیت حوزه کسب و کار

سوالات متداول مفاهیم لینک سازی و لینک سازی داخلی

ِآیا لینک سازی زیاد خوب است؟

خیر دیگر گوگل متوجه این موضوع گردیده است و با استفاده از الگوریتم پنگوین جلوی این کار را میگیرد.

چطور یک لینک را بررسی میکنیم از لحاظ فالو و نوفالو یا از لحاظ اعتباز سایت مثل edu بودن gov بودن و …؟

میتوان توسط ابزار ahrefs این کار را انجام داد در همان صفحه اصلی سمت راست نمایش میدهد و یا از سایت mozـ وارد linkexplorer شویم و انجا inboundlink.

چند لینک داخلی به یک صفحه میتوان داد؟

عدد مشخصی نمیتوان گفت در سناریوهای مختلف متفاوت است

آیا لینک داخلی یک صفحه به خودش کار درستی است؟

جواب قطعی نمیتوان گفت ولی عمدتا کار درستی نیست

آیا تنها افزونه لینک داخلی کافی است؟

خیر گاهی اون گذرواژه به تعداد کافی در سایت نیست باید لینک داخلی دستی هم زده شود.

آیا لینک با url کوتاه یا شورت کات خوب است؟

خیلی منظفی نیست ولی اشکالی ندارد.

چه چیزهایی در لینک سازی خط قرمز محسوب میشود؟

  1. لینک سازی به صورت بالک و گسترده در سایت های اسپم
  2. بک لینک های ساید واید
  3. رپورتاژ در سایتهایی که لینک خروجی از صفحه زیاد دارن

ِایا وب‌سایت‌ها بر اساس اینکه کدام سایت‌ها بیشترین پیوند را دارند رتبه‌بندی می‌شوند؟

خیر موتورهای جستجو وب سایت ها را بر اساس اینکه کدام سایت برای بیشترین کاربران مفیدتر است رتبه بندی می کنند.

آیا ترافیک تصادفی برای سایت خوب است؟

پیاده سازی ترافیک تصادفی هرگز یک تجارت را حفظ نکرده است هنر ایجاد لیک سازی موثر برای حضور موفق در وب است.

تفاوت استراتژِی لینکسازی در گوگل و بینگ چیست؟

گوگل روی کیفیت لینک ها متمرکز است و bing روی تعداد لینکها

تاکتیک های بازاریابی برای لینکسازی کدامند؟

road map یک لینک سازی موفق چیست؟

  • پژوهش و تحقیقات و پیدا کردن لینک های رقبا
  • خلاقیت در لینک سازی
  • ترویج لینک
  • اندازه گیری اثر لینک

کارهایی که قبل از ساخت لینک باید انجام داد؟

  • آیا محتوا توسط موتورهای جستجو خزیده میشود
  • آیا سازگاری محتوا با لینک درست است
  • سرعت سایت در موبایل و دسکتاپ بررسی شود
  • استفاده از افزونه های کارمد
  • پیکربندی کد آنالیتیکس درست باشد
  • بررسی امنیت سایت و صفحات 404
  • بررسی ریدایرکت ها
  • بررسی خطاهای 404
  • سازگاری سایت با انواع پلتفرمها(کدنویسی درست،سرعت لود پیج ها وتصاویر و ویدئو ها)

انواع محتوای بصری مورد استفاده برای ساخت لینک را نام ببرید؟

  •  اینفوگرافیک
  •  استفاده خوب از لوگوها
  • استفاده از تصاویر محصولات یا عکس برند
  • اشتفاده از عکس های شرکت یا کارمندان
  • نمودارهای آماری، نمودارها و نقشه ها
  • mems میم ها و GIF ها

چگونه محتوای testmonial و نظرات کاربران به لینک سازی کمک میکند؟

  • چون باعث اعتماد و اعتبار کاربران میشود.
  •  اپدیت محتوا ی تست مونیال باعث بهبود سئو و رتبه بندی میشود.
  •  میتوانید با testmonial  و نظرات کاربران لینکسازی کنیدو بک لینک بگیرد.

پس سعی کنید با دیدنسایت های مرتبط و شناخت فرصتها یک نظر منحصر به فرد بنویسید و از بقیه پیشی بگیرید.

چگونه از موضوعات پرطرفدار TRENDS برای ایجاد لینک و افزایش ترافیک استفاده کنیم؟

شما با انتخاب بهترین قالب، هدفگیری مخاطبین گسترده، اضافه کردن تصاویر، اینفوگرافیک ها و فیلم ها و بهینه سازی برای جستجو و اشتراک گذاری محتوای قابل اشتراک گذاری و جذاب تولید کنید که به لینک بیلدینگ شما کمک کند برای اینکار سه نکته زیر را در نظر بگیرید:

  • زمان را در نظر بگیرید همان موقع که ترند است لینکسازی کنید
  • استفاده از فرصتها سوالاتی که باید بپرسید(1-گپ در این موضوع ترند چیست؟ علاقه مندی مخاطبان شما چیست؟ رقبای شما روی چه موضوعاتی کار کرده اند؟ چه موضوعاتی قبلا کار کرده ایم که قبلا ترند بوده اند؟ چه محتواهایی در جایگاه شما پیوند لینک خوبی دارند.
  • استفاده مجدد از پلتفرمها مثل ویرگول

 از چه پلاگینهایی برای لینک داخلی میتوان استفاده کرد

  1. Internal Links Manager

  2. Link Whisper Free

برای حذف یک لینک اشتباه چه باید کرد؟

حذف لینک مخرب در سرچ کنسول در قسمت Removal است اما تا 6 ماه حذف میکند پس از ان میاورد پس باید بعد 6 ماه نو ایندکس یا حذف شود.

برای صفحاتی که کنیبالیزیشن دارند چه باید کرد؟

کنیبالیزیشن صفحاتی که یک کلمه کلیدی با یک کانسپت را دارند برای پیدا کردن ان باید در سرچ کنسول و کوئری انها را پیدا کرد باید از صفحه ای که ایمپرشن بالا تر دارد به انکه ایمپرشن پایین تر دارد ریدایرکت 301 صورت گیرد و محتوایی کع ریدارکت شده یا به صورت آپدیت محتوای ما یا به عنوان مقاله جدید در ویرگول و …. استفاده شود

ایا استفاده از نقل قول در لینکسازی مفید است؟

استفاده از نقل قول از سایت معتبر خارجی ابتدا به صورت متن  انگلیسی و سپس متن به صورت فارسی با اسم برند یا naked url  به صفحه مرتبطش در سایت انگیسی بسیار عالی است

چطور لینک سازی های داخلی یک صفحه را بفهمیم:

 

نمونه استراتژی های لینک سازی مناسب

نتیجه گیری

اگر می خواهید در دنیای رقابتی امروز بیشتر دیده شوید و اعتبار و شهرت بالاتری بدست آورید باید سعی کنید خو را مطرح سازید و یکی از این راه ها لینک سازی است چرا که این امر برای موتورهای جستجوی گوگل از اهمیت ویژه ای برخورد دار است. با داشتن لینک های بیشتر رتبه سایت خود را در سئو بالاتر برده و در صفحه نتایج جستجو به موقعیت بهتری دست می یابید.

به همین خاطر ما در این آموزش سعی کردیم شما را با مفهوم لینک سازی، مزایای آن، لینک سازی های داخلی و استراتژی های مهم در لینک سازی آشنا کنیم

31 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید